Proč není zavedena telefonní linka přímo do ordinace?
- není nutno se předem ohlásit, nevyžadujeme objednávání se u nových pacientů ani u kontrol
- respektujeme, že sdělování informací o zdravotním stavu přes telefon je v současné legislativě zakázané
- v ordinaci probíhá velmi často vyšetření sluchu nebo endoskopické zákroky, vyžadující soustředění pacienta a nerušené klidné prostředí
- žádný z pacientů nechce trávit v čekárně delší dobu než nezbytnou a zavedení telefonních konzultací mezi lékařem a pacienty by během ordinační doby výrazně prodloužilo čekací doby pacientů na ošetření
- všechny potřebné informace pro pacienty jsou zveřejňovány ve srozumitelné formě na těchto internetových stránkách a písemně i u dveří ordinace
Proč máme věkové omezení?
- jedná se o pracoviště s atestacemi a limity k řešení problematiky dospělých
- děti se dle legislativních podmínek a doporučení směřují přímo na pracoviště specializovaných dětských ORL lékařů, kde mají lékaři nejen nádstavbovou atestaci z dětské ORL, ale i pediatrickou sestru, zkušenosti s dětmi a poskytnou jim proto bezkonkurenčně nejkvalitnější pomoc a péči
- dle aktuálních nařízení a současně pro nás daných smluvních závazků jsme povinni oddělit rizikovou skupinu oslabených starších pacientů od malých dětských pacientů s respiračními virózami, což by u nás nešlo prostorově ani organizačně zajistit
- výjimku tvoří žádanka pouze k ultrazvukovému vyšetření hlavy a krku u dětí, kterých je ale minimum, tyto přijímáme podobně jako dospělé vzhledem k omezené dostupnosti akutních ultrazvukových pracovišť a není potřeba ani přítomnosti sestry
Je u nás ORL i ultrazvukové vyšetření hrazeno ze zdravotního pojištění?
- pokud jste české národnosti a současně jste pojištěni u námi uvedených smluvních zdravotních pojišťoven, stačí mít u sebe platný průkaz zdravotního pojištění a bez problémů je plně hrazeno veškeré u nás poskytované vyšetření i ošetření (pokud je k němu zdravotní indikace), nemusíte se tedy o nic starat a platit
Co dělat, když nemám kartičku pojišťovny?
- náš elektronický registrační systém v čekárně nezbytně vyžaduje vložení platného průkazu zdravotního pojištění do snímače, proto pokud ho nemáte a nepodaří se nám Vás ani podle jiného dokladu totožnosti vyhledat v internetovém registru zdravotních pojišťoven, budete zařazeni do skupiny samoplátců s nutností uhradit vyšetření peněžní hotovstí
- v některých případech lze pacienta vyhledat a ověřit v registru zdravotních pojišťoven, pokud ale není u námi nasmlouvaných pojišťoven vůbec registrován, nemá potřebné doklady nebo má smlouvu o zdravotním pojištění uzavřenu se zahraniční zdravotní pojišťovnou (mimo běžné zelené a žluté průkazky cizinců), uhradí veškteré vyšetření jako samoplátce a později může zažádat u své zdravotní pojišťovny o zpětnou náhradu nákladů za vyšetření a ošetření na základě našeho potvrzení
Je u nás možnost získat sluchadlo?
- sluchadla nenastavujeme ani nevydáváme, ale v případě potřeby a Vašeho zájmu máme vazbu na prestižní audiologické pracoviště přímo ve Fakultní nemocnici v Brně, kam Vás po úvodním vyšetření a domluvě můžeme ihned objednat přímo z naší ordinace (máte tak záruku bezkonkurenčně nejširšího výběru, zaručené kvality, příznivých cen a především vysoké odbornosti audiologických lékařů)
Jaké máme protiepidemické opatření?
- nejnovější typ sterilizátoru BMT Stericel 55 Eco pro sterilizaci nástrojů s pravidelnou kontrolou účinnosti sterilizace, dodržování přísného hygienického režimu
- denně je prováděna protivirová dezinfekce prostorů ordinace profesionálními přípravky Ecolab, vyhovující i nemocničnímu prostředí
- ionty stříbra v antimikrobiálních filtrech klimatizace Sinclair v ordinaci a v čekárně
- pacienti s příznaky nebo podezřením na koronavirovou nákazu jsou v současné době povinni se pouze telefonicky hlásit k obvodnímu lékaři, který jim distanční formou zajišťuje testování, neměli by se proto u nás v čekárně vyskytnout, případy s příznaky akutní infekce k nám již tedy chodí po provedených a doložených negativních testech na COVID-19
Je snímání prostor bezpečnostní kamerou v souladu s GDPR?
- vzhledem k nutnosti ochrany zdravotnického zařízení je ordinace střežena certifikovaným elektronickým zabezpečovacím systémem s čidlem pohybu a alarmem, napojeným na výjezd profesionální bezpečnostní agentury a aktivací Policie ČR a současně také kamerovým systémem se vzdáleným přenosem a ukládáním obrazu i zvuku - tento systém je v souladu s podmínkami GDPR aktivován až při odchodu lékaře, tedy mimo ordinační dobu, anebo v případě ohrožení, proto nikdy nejsou vyšetřovaní pacienti snímáni ani zaznamenáváni
Přijímáme nové pacienty: dospělé nad 16 let.
Nevyžadujeme objednání ani ohlášení se předem.
Nejčastější dotazy
Proč není zavedena telefonní linka přímo do ordinace?
- není nutno se předem ohlásit, nevyžadujeme objednávání se u nových pacientů ani u kontrol
- respektujeme, že sdělování informací o zdravotním stavu přes telefon je v současné legislativě zakázané
- v ordinaci probíhá velmi často vyšetření sluchu nebo endoskopické zákroky, vyžadující soustředění pacienta a nerušené klidné prostředí
- žádný z pacientů nechce trávit v čekárně delší dobu než nezbytnou a zavedení telefonních konzultací mezi lékařem a pacienty by během ordinační doby výrazně prodloužilo čekací doby pacientů na ošetření
- všechny potřebné informace pro pacienty jsou zveřejňovány ve srozumitelné formě na těchto internetových stránkách a písemně i u dveří ordinace
Proč máme věkové omezení?
- jedná se o pracoviště s atestacemi a limity k řešení problematiky dospělých
- děti se dle legislativních podmínek a doporučení směřují přímo na pracoviště specializovaných dětských ORL lékařů, kde mají lékaři nejen nádstavbovou atestaci z dětské ORL, ale i pediatrickou sestru, zkušenosti s dětmi a poskytnou jim proto bezkonkurenčně nejkvalitnější pomoc a péči
- dle aktuálních nařízení a současně pro nás daných smluvních závazků jsme povinni oddělit rizikovou skupinu oslabených starších pacientů od malých dětských pacientů s respiračními virózami, což by u nás nešlo prostorově ani organizačně zajistit
- výjimku tvoří žádanka pouze k ultrazvukovému vyšetření hlavy a krku u dětí, kterých je ale minimum, tyto přijímáme podobně jako dospělé vzhledem k omezené dostupnosti akutních ultrazvukových pracovišť a není potřeba ani přítomnosti sestry
Je u nás ORL i ultrazvukové vyšetření hrazeno ze zdravotního pojištění?
- pokud jste české národnosti a současně jste pojištěni u námi uvedených smluvních zdravotních pojišťoven, stačí mít u sebe platný průkaz zdravotního pojištění a bez problémů je plně hrazeno veškeré u nás poskytované vyšetření i ošetření (pokud je k němu zdravotní indikace), nemusíte se tedy o nic starat a platit
Co dělat, když nemám kartičku pojišťovny?
- náš elektronický registrační systém v čekárně nezbytně vyžaduje vložení platného průkazu zdravotního pojištění do snímače, proto pokud ho nemáte a nepodaří se nám Vás ani podle jiného dokladu totožnosti vyhledat v internetovém registru zdravotních pojišťoven, budete zařazeni do skupiny samoplátců s nutností uhradit vyšetření peněžní hotovstí
- v některých případech lze pacienta vyhledat a ověřit v registru zdravotních pojišťoven, pokud ale není u námi nasmlouvaných pojišťoven vůbec registrován, nemá potřebné doklady nebo má smlouvu o zdravotním pojištění uzavřenu se zahraniční zdravotní pojišťovnou (mimo běžné zelené a žluté průkazky cizinců), uhradí veškteré vyšetření jako samoplátce a později může zažádat u své zdravotní pojišťovny o zpětnou náhradu nákladů za vyšetření a ošetření na základě našeho potvrzení
Je u nás možnost získat sluchadlo?
- sluchadla nenastavujeme ani nevydáváme, ale v případě potřeby a Vašeho zájmu máme vazbu na prestižní audiologické pracoviště přímo ve Fakultní nemocnici v Brně, kam Vás po úvodním vyšetření a domluvě můžeme ihned objednat přímo z naší ordinace (máte tak záruku bezkonkurenčně nejširšího výběru, zaručené kvality, příznivých cen a především vysoké odbornosti audiologických lékařů)
Jaké máme protiepidemické opatření?
- nejnovější typ sterilizátoru BMT Stericel 55 Eco pro sterilizaci nástrojů s pravidelnou kontrolou účinnosti sterilizace, dodržování přísného hygienického režimu
- denně je prováděna protivirová dezinfekce prostorů ordinace profesionálními přípravky Ecolab, vyhovující i nemocničnímu prostředí
- ionty stříbra v antimikrobiálních filtrech klimatizace Sinclair v ordinaci a v čekárně
- pacienti s příznaky nebo podezřením na koronavirovou nákazu jsou v současné době povinni se pouze telefonicky hlásit k obvodnímu lékaři, který jim distanční formou zajišťuje testování, neměli by se proto u nás v čekárně vyskytnout, případy s příznaky akutní infekce k nám již tedy chodí po provedených a doložených negativních testech na COVID-19
Je snímání prostor bezpečnostní kamerou v souladu s GDPR?
- vzhledem k nutnosti ochrany zdravotnického zařízení je ordinace střežena certifikovaným elektronickým zabezpečovacím systémem s čidlem pohybu a alarmem, napojeným na výjezd profesionální bezpečnostní agentury a aktivací Policie ČR a současně také kamerovým systémem se vzdáleným přenosem a ukládáním obrazu i zvuku - tento systém je v souladu s podmínkami GDPR aktivován až při odchodu lékaře, tedy mimo ordinační dobu, anebo v případě ohrožení, proto nikdy nejsou vyšetřovaní pacienti snímáni ani zaznamenáváni
Kam jít v případě akutních stavů, když není lékař přítomen?
Pokud jste již zaregistrováni jako naši pacienti a jedná se o den nebo čas uzavření ORL ordinace (mimo ordinační dobu, dovolená, uzavření z provozních důvodů, apod.) a akutní případy jako je krvácení, dušení se, bolestivé záněty ucha apod., kde je riziko z prodlení, doporučujeme v ranní nebo odpolední době kontaktovat Kliniku otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (dospělí), Kliniku dětské ORL Fakultní nemocnice Brno - Dětská nemocnice (děti do 18 let) nebo dle spádové oblasti a vzdálenosti Vašeho bydliště ORL ambulanci Nemocnice Vyškov. Před návštěvou je vhodná telefonická konzultace Vašeho stavu a domluva přímo se zvolenou ambulancí.
Večerní, noční a víkendovou pohotovost pro akutní případy mimo běžnou pracovní dobu zajišťuje v rámci Brna primárně Úrazová nemocnice v Brně, která Vás, pokud je to potřeba, dále směřuje s žádankou na příslušné službu mající ORL pracoviště: střídavě FN u sv. Anny a FN Brno-Bohunice. Podrobnější informace o provozu pohotovosti naleznete na internetových stránkách Úrazové nemocnice v Brně.
Ve Vyškově zajišťuje ORL pohotovost Nemocnice Vyškov, ale pouze v omezenou dobu (bližší informace uvádí na svých internetových stránkách).